Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.06.2015 13:30 - ВСЕ НЯКОГА ВСЕЛЕНАТА ЩЕ ВИ ДАДЕ ДА РАЗБЕРЕТЕ! (говори една българка от народа)
Автор: ronya Категория: Забавление   
Прочетен: 4395 Коментари: 4 Гласове:
12

Последна промяна: 09.06.2015 13:31

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 

Здравейте! Казвам се Екатерина Абдалова. Кръстена съм на баба ми Ката, но добре, че майка ми е начетена и ми е сложила името като на императрицата, та да не се срамя пред хората с такова селско име. Родена съм в Горно Надолнище, но когато станах на 5, майка ми, която е много умна и амбициозна жена, накара баща ми да се махнем от там и да дойдем в Пловдив. Понастоящем живеем в собствена гарсониера в последния блок на „Тракия” – сега сме само аз, майка, татко, и двете ми деца, защото майка ми изпрати брат ми да учи в София, а с мъжа ми се разведохме, иначе и те бяха вкъщи. Имам собствен бизнес – продавам плодове и зеленчуци на един щанд на Четвъртък пазара. Избрах си го, за да си работя по специалността, тъй като завърших Агронома. Мама искаше да стана лекар, обаче не ме приеха, и добре че за всеки случай отидох на изпити и в Агронома, та да не пропускам година и да не се срамим пред хората. Като завърших, пробвах да стана производител – да гледам череши. Взех под наем една готова градина – много хубава беше, но нещо им стана на дръвчетата, така и не се разбра какво, и спряха да раждат. После майка и татко ми помогнаха да почна сергията тука и така вече доста години имам своя си фирма и се боря всеки ден със системата. Но стига толкова за мен. Аз друго искам да кажа. Искам да изразя възмущението си от факта, че в тази държава постоянно решават вместо мен кое как да се прави. Не знам каква е тая криво разбрана българска демокрация, но ми омръзна тотално всякакви хора да знаят всичко по-добре от мен и да не ме питат за нищо. Особено тези дни вече много ми накипя от уникалната българска простотия. Идва скоро дъщерята и ми вика: мамо, да ми купиш два черни химикала. Защо, викам аз, точно черни? Имаш сто химикала вкъщи, стигат ти. Не, вика, за матурите трябва да са черни. Е, полудях. Като се развиках! Какви са тия ненормалници, бе?! Черни! С какъвто химикал си искаш, с такъв ще пишеш! С какъвто химикал имаш! Няма аз да ходя само да купувам химикали и да трупам вкъщи, щото някой идиот пак е решил вместо мен! Не стига, че не ми дават детски, щото с фирмата много доходи съм била имала (не може и не може тая моята счетоводителка да ми докара дохода по-нисък, ще трябва да я сменя), ами и за химикалите ще ми решават! Виках, виках, по едно време се усетих – то детето какво ми е виновно, та крещя тука на него. Те ония отгоре са, дето не стават за нищо. Дето и на матури ги пращат дечицата, сякаш може някой да го научи това всичкото наведнъж, и учебниците промениха, все едно не разбираме ние нито от история, нито от литература, нито от нищо. Вапцаров не бил комунист, ами бил поет. Едната планета в Слънчевата система не била планета, ами била… забравих какво. Българите не били българи и не идвали откъдето идвали, ами от другаде. Къде се намирате вие, бе, ало-о-о-у?! И ние на училище сме ходили и знаем това-онова, що не ни питате, преди да решите какво да учат децата ни? Демокрация, ха ма ха! Гледат ни и в очите ни лъжат, ей това правят всичките и си мислят, че ние трева пасем! Ето например оня ден гледах класацията за български филми. Аз не пропускам български филм по телевизията, много обичам български филми, но без тези от демокрацията – тях изобщо не съм ги гледала и не ми харесват. Гледах само „Стъклен дом” – много хубав беше, така ги бяха завъртели тия герои там, че… По-хубав беше от венецуелските сериали, ама свърши и сега гледам два индийски и два турски, защото нямам повече време, а ми е омръзнало по телевизията да пускат само американските филми, в които е пълно с убийства и манекенки. Но говорех за българските. Гледах предаването, даже гласувах. Естествено, за „Време разделно”. Няма друг такъв български филм! Да, вярно е, че и „Козият рог” е по същата тема, но него не го харесвам толкова, защото много малко говорят. Защо е направен тоя филм без говорене – не мога да разбера. Аз ако бях…  Но сега от няколко дни чета тука във Фейсбук, че едва ли не не трябвало той да спечели. Добре ли сте бе, хора! Това е историята на България! Заради това умряха Ботев и Левски! Искате да пренапишете историята? Искате да ми промиете мозъка? Е няма да стане!   И не е само това. Ами паметника на Самуил? Първо на първо – кой реши да има паметник на Самуил? И защо точно на него? И защо точно там? Това трябва да се реши с референдум – да има ли паметник, да няма ли, на кого да е, как да изглежда и т.н. Как така ще ровите из нашата история на своя глава? И после – щели да му светят очите. Да ме гледа отгоре като зомби от американски филм! Кои сте вие, че ще решавате как ще изглежда паметника на един български цар? Кого питахте дали е хубаво да му светят очите, или не? Измивате си сега ръцете със скулптора – той бил виновен, не ви бил казал. Други пък тука по Фейсбук приказват, че скулпторът бил творец и имал право да решава как да изглежда творбата му. Ало, каква творба, бе?! Това е Самуил! Ти ли ще решаваш вместо мен как да изглежда Самуил?! Ти ли ще решаваш вместо България? Ние сме народът, дами и господа управници, и сте длъжни да се съобразявате с нашето мнение – винаги и за всичко! Длъжни сте за всичко да питате и да слушате – нали затова сте там?! Не да взимате решения вместо нас… Но тая сутрин вече капката преля. Отивам с детето на доктор, че нещо кашля от няколко дни. Ама много лошо кашля, има пневмония. Отиваме при джипито и чакаме два часа и Ванко щеше да умре от кашлица, щото някой е решил, че системата ще е такава. Щото ако бяха питали народа – щеше здравеопазването да е безплатно (не ме интересува дали има пари в хазната, затова сте там – да я напълните) и  докторите щеше по къщите да идват направо до 5 минути като ги повикаш и ако не дойдат – няма заплата! А не аз да си оставям щанда и да му вися пред кабинета – аз, дето му плащам заплатата от джоба си! Както и да е, накрая не издържах и се мушнах пред две бабички и една майка с бебе – те имат време, ще чакат, а аз и на работа трябва да ходя, и детето трябва да си спасявам, че тая кашлица не може да чака. Та влизам в кабинета и му казвам на доктора, че детето има пневмония, даже му казах и какво да му изпише, щото аз си знам детето и си знам какво му действа, пък и в нета проверих всичко подробно, ама пак – страх ме е сама, че то вече и на лекарствата вяра да нямаш, исках и доктора да потвърди. А той преслуша само със слушалката Ванко, погледна му в гърлото и каза, че нищо му нямало на детето, вирус било и имал хрема някаква, дето течала назад, затова кашлял и му било малко зачервено гърлото. Ама щом нямал температура, да пиел еди-какво-си и еди-какво-си и толкова. И тука вече не издържах и се разкрещях. Ти ли ще ми кажеш какво му има на детето и какво да пие, бе?! Ти ли го знаеш по-добре от мен моето дете?! От ей такива доктори като вас измира цялата държава! Идвам аз и ти казвам какво става, казвам ти и какво да направиш! А ти, слабоумник неграмотен, пак твойта си знаеш! Какво като си лекар от 30 години и имаш диплома, а? И аз съм кандидатствала за лекар и чета по интернет и знам, а не като вас, неграмотници такива… Тръшнах му вратата и отидох в частна клиника. Платих си прегледа и ми се белна пред очите. Да видите вие отношение! Едно младо докторче ме изслуша внимателно, преглежда Ванко 45 минути, даже на ехограф го гледа, накрая каза, че съм права. Е верно, че не предписа точно моите лекарства, но ме убеди, че тези, дето ще ги даде, са по-добри, по-модерни и по-скъпи. Но за цената не се тревожа, защото докторчето ми даде специална бланка за отстъпка с неговия печат, дето ще остане в аптеката, като купувам лекарствата – някаква нова модерна система е явно. Ама аз ей сега, като се прибера, пак ще проверя в нета да видя да не ме е излъгал. Толкова много пари дадох за прегледа, че ако ме е метнал – ще види той кон боб яде ли. Аз още неща имам за казване, ама друг път за тях, че сега бързам да отворя щанда – замотах се одеве във Фейсбук и малко закъснявам. Няма как, трябва да се чете и да се знае всичко, щото вечно искат да ни прецакат. Но, както е казал Паулу Коелю, когато човек иска нещо, цялата Вселена му съдейства, а на нас ни писна от своеволия и искаме ние да решаваме в живота си. Защото в тая криворазбрана българска демокрация който каквото си иска, това прави и не пита. Все едно народът е тъп и не разбира нищо. И за всичко трябва да си плащаш, все едно по дърветата растат парите. Но ще видите, господа управници! Все някога Вселената ще ви даде да разберете!



 



Гласувай:
13



Следващ постинг
Предишен постинг

1. vania23 - Сигурно хората се чудят това
09.06.2015 20:15
майтап ли е или сериозно. Като майтап е супер добро, тъй да се каже - ме усмихна :) - с тънко познавачество на манталитета на средната българка.
Но сериозно - че не ни питат, не ни питат, но ако по този начин се държим, няма да има и защо да ни питат.
цитирай
2. ronya - ааа, така - не!
09.06.2015 21:34
Ние всички сме специалисти по всичко и понеже е демокрация, трябва винаги за всичко да искат нашето мнение, щото иначе се чувстваме недооценени и потиснати! Цял живот мама ни е казвала какво да правим, сега - някви непознати, че и слабоумни (слабоумни са всички, които не са аз и мама, б.а.)! Айде стига вече! ;)
пп. Ако някой си мисли, че е сериозно, значи се е познал. Дано са по-малко, щото иначе... жална ни майка. :(
цитирай
3. larryone - Поздравления! Чудесно написано.
10.06.2015 05:34
Поздравления! Чудесно написано.
цитирай
4. ronya - Благодаря! Усмихнат ден!
10.06.2015 15:45
Благодаря! Усмихнат ден!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ronya
Категория: Лични дневници
Прочетен: 496570
Постинги: 151
Коментари: 939
Гласове: 4396
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031