Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.09.2013 18:10 - ПИРИНСКИ ОТВЪДНОСТИ - 6
Автор: ronya Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1038 Коментари: 0 Гласове:
1



 



Зад червената ограда   От пътечката между две къщи (наистина пътечка!) изниква мъж с бастунче и неразгадаема възраст. Разбрал е кои сме, докато сме били на площада. Подава ми шепа дренки:
     - Вземи си, вземи ги всичките! Докато любимият обикаля в гонене на снимки, ние с непознатия завързваме разговор. От него разбирам, че случайно сме се спрели точно пред къщата на прадядо ми. Къщата, в която се е родил моят дядо и която, за мое учудване, и сега е измазана и бяла, от перилата на стълбището й виси новичка парцалена черга, а на зеленото прозорче се кипри лъскава сателитна чиния. - Преди живееше тука Димитър, сега пак е на Димитър, пак ти е рода – разказва събеседникът ми. – А това там беше училището. Пълно беше, ама сега… Идете да видите и черквата. Ако искате, ке викна човека да я отвори. Ама… они сега работят там, ремонти правят и си е отворена, идете… Кажи що прави майка ти, как сте? Не, не сме рода ние, ама… яз съм идвал у вас, брат ми беше войник във вашия град и бяхме у вас на клетвата, ама ти не помниш сигурно, отдавна беше… Они там на площада чакат хляба – карат евтин хляб, по 66 стотинки. То и в магазина има, ама е по-скъп, а тоя веднъж на неделя го носят и они го чакат жените да си заредят… Айде, разходете се, а после, ако искате, ке ви заведа в църквата. Яз отивам на площада, там ке съм… Единственият човек тук, който носи не тъмна, а червена дреха, не иска да си тръгне и с неохота спира да говори. Усещам колко иска да говори. Не съм сигурна дали е заради пресечните ни точки в миналото, или от гостоприемство, или просто зад червената, овехтяла блуза все още тлее копнеж по различното на широкия свят – у този прошарен човечец с бастунче и жив поглед, посрещнал дните си тук и изпращаш ги тук…       Дали наистина оградите, зад които живеем, определят размера на света ни?

СЛЕДВА... 





Тагове:   Пирин,   живот,   село,   пътуване,   история,


Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ronya
Категория: Лични дневници
Прочетен: 499558
Постинги: 151
Коментари: 939
Гласове: 4396
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930